Weekendje Antwerpen

Valentijnsdag. Voor veel mensen een vreselijke dag, maar als je zo een lief en leuk vriendje hebt als ik, een heerlijke dag! De NS International heeft een hele leuke actie op Facebook gezet en ik ben meteen verkocht! Voor maar €50 euro, heen en terug met  de trein naar Antwerpen; voor 2 personen!  Bij het boeken kon je ook meteen een leuk hotel uitkiezen om in te overnachten, super handig! Wij hebben gekozen voor een hotel/appartement 'Condo Gardens Antwerp', een leuk appartementencomplex vlakbij het Centraal station van Antwerpen.

Dag 1:

Op 12 februari vertrokken we vanaf Amsterdam Centraal naar Antwerpen, wahoo! De treinrit duurt ongeveer 2 uurtjes en je moet af en toe overstappen, het is dus makkelijk te doen.

Eenmaal aangekomen op Antwerpen Centraal, ging er een nieuwe wereld voor ons open. De mensen spreken over het algemeen Vlaams en de woonwijken zien er best armoedig uit. Onze navigatie gaf aan waar we heen moesten lopen, met onze koffer en tas en dus gingen we op pad. We keken onze ogen uit; overal waar we keken zagen we juwelierswinkeltjes en restaurantjes. We liepen een enorm stuk, zelfs langs het grote park van Antwerpen, tot we erachter kwamen dat de navigatie ons in cirkeltjes liet lopen; oeps! Uiteindelijk hebben we het hotel gevonden, gelukkig was het droog! Wat ons opviel, is hoe de mensen staan te wachten op de bus; allemaal in een grote, lange rij op de stoep. Grappig om te zien!

Ons hotel zag er perfect uit! We hadden een eigen keukentje, woonkamer, badkamer met toilet en een slaapkamer. De muren van het hotel waren alleen wel een beetje dun, maar de muziek van de buren was best leuk! Snel dropten we onze spullen en gingen op pad om te eten. Gelukkig hadden we een kaart van Antwerpen gekregen bij de receptie, want we moesten toch wel 15 minuten lopen en die navigatie vertrouwden we niet meer. We besloten om te gaan eten bij een pizzeria; lekker! Toen we het menu kregen, waren we toch wel verbaasd! We mochten namelijk op de Ipad ons menu uitkiezen, hoe leuk is dat! Het hele restaurant was in Valentijn sfeer en we hadden een geweldig uitzicht op het plein. Na een heerlijke carpaccio, een bord spagetti en een toetje, besloten we om een avondwandeling te maken om ons eten te laten zakken.

We kwamen uit bij het water en daar hebben we erg gelachen om een standbeeld, die de naam 'Lange wappert' droeg; ja precies! Wat wel opviel, is de riool lucht die op bepaalde plaatsen in Antwerpen hing, niet zo lekker, maar we raakten er wel aan gewend. In het hotel zijn we als een blok in slaap gevallen.

Dag 2:

We zijn vroeg opgestaan om naar de bekende winkelstraat van Antwerpen te gaan. Eerst hebben we lekkere broodjes gekocht als ontbijt en gewapend met een flesje water en een banaan, zijn we onderweg gegaan naar winkelstraat 'De Meir'.

Wat een ontzettend mooie winkels heeft deze winkelstraat; echt een aanrader om te bezoeken! De Zara home winkel was echt een eye-catcher en de meeste winkels hadden echt originele kleding te koop; een leuke legergroene jas, kon ik niet laten hangen! We kwamen in het winkelcentrum nog een stand tegen, waar je Valentijnsfoto's kon maken; dit moesten wij natuurlijk doen! We kregen als dank een mooie hartjesballon mee, die we later aan twee kindjes hebben gegeven. Na een lange dag shoppen, zijn we naar het hotel gegaan om ons om te kleden en mooi te maken. We vieren Valentijnsdag vanavond al, want morgen gaan we alweer terug naar huis. Gehuld in een jurk en pak, zijn we met de taxi naar restaurant 'Boston steak house' gegaan. Uiteindelijk niet echt een goede keuze, aangezien onze steak verbrand was en we bijna bij onze buren aan tafel zaten ( het was er heel krap), maar het toetje van de Starbucks maakte onze avond toch nog fantastisch!

Dag 3:

VALENTIJN!! We hebben gewacht tot 24.00 uur met het geven van onze cadeautjes. Van mijn vriend heb ik een hele lieve beker gekregen, met de tekst 'I love you to the moon & back' en hij kreeg van mij een mooie kaart en een snowglobe gevuld met hartjes en een leuke foto van ons samen. De avond eindigde met een knallend confetti kanon vol met rozenblaadjes. Zwijmel!

We moesten al vroeg op, om op tijd uit te checken. Eenmaal al onze spullen ingepakt, zijn we met de taxi naar het station gereden en hebben daar de trein richting Schiphol gepakt. Op schiphol hebben we heerlijk gegeten bij de WOK en we zijn nog even langs de winkels gelopen. Onverwachts kwam er ook een optreden van een dansgroep, die een valentijnsdans opvoerden op het liedje 'Treasure' van Bruno Mars. Te leuk! Voordat we de trein weer ingingen, kreeg ik nog een hele mooie roze roos van mijn vriend; I'm so lucky!  Het was een zeer geslaagd weekend!

Tip: Houdt NS International goed in de gaten! Hun aanbiedingen zijn super goedkoop.

Tip 2: Ga ook eens een dagje winkelen in Antwerpen. Wat een mooi winkelcentrum!